Ve dvou evropských závodech skupiny ArcelorMittal byla přerušena výroba z důvodu havárie-výbuchu na dvou vysokých pecích, ve Španělsku – Gijón a ve Francii – Dunkirk.
Kapacita obou pecí je na úrovni cca 6 mil. tun ročně.
Po již nyní dlouhých termínech dodávek, je to pro zákazníky další komplikace. V současné době jsou dodací termíny z ArcelorMittal cca 3-4 měsíce, oproti běžným 2 měsícům. Výrobní problémy budou přetrvávat i ve 3Q/2023, protože vstupní bramy na válcování z těchto výrobních závodů odebírá východní divize – ArcelorMittal Poland, a to více než 100 tis. tun v 2Q/2023. Tento chybějící materiál bude nutné objednat jinde (mimo Evropu), což znamená další prodloužení dodacích termínů zákazníkům.
Výrobci nechtějí obnovit výrobu na již odstavených vysokých pecích – nedostatek zakázek a nedůvěra v růst trhu, drahé energie a emisní povolenky (cca 100 EUR/t hotového výrobku). A tak jediné řešení je prodloužení dodacích termínu, při aktuálně slabém importu z třetích zemí.
Situaci s dostupností ocelových svitků nepomáhá ani kritická situace v Tata Steel IJmuiden, kde se vedení rozhodlo pro vyhlášení vyšší moci. Díky nepodařené rekonstrukci z loňského roku je výroba na 50% kapacity před rekonstrukcí. Relokaci objednávek k jiným výrobcům podporuje i částečné oživení v automobilovém průmyslu.
Josef Sklenář, ALFUN a.s.
Ve dvou evropských závodech skupiny ArcelorMittal byla přerušena výroba z důvodu havárie-výbuchu na dvou vysokých pecích, ve Španělsku – Gijón a ve Francii – Dunkirk.
Kapacita obou pecí je na úrovni cca 6 mil. tun ročně.
Po již nyní dlouhých termínech dodávek, je to pro zákazníky další komplikace. V současné době jsou dodací termíny z ArcelorMittal cca 3-4 měsíce, oproti běžným 2 měsícům. Výrobní problémy budou přetrvávat i ve 3Q/2023, protože vstupní bramy na válcování z těchto výrobních závodů odebírá východní divize – ArcelorMittal Poland, a to více než 100 tis. tun v 2Q/2023. Tento chybějící materiál bude nutné objednat jinde (mimo Evropu), což znamená další prodloužení dodacích termínů zákazníkům.
Výrobci nechtějí obnovit výrobu na již odstavených vysokých pecích – nedostatek zakázek a nedůvěra v růst trhu, drahé energie a emisní povolenky (cca 100 EUR/t hotového výrobku). A tak jediné řešení je prodloužení dodacích termínu, při aktuálně slabém importu z třetích zemí.
Situaci s dostupností ocelových svitků nepomáhá ani kritická situace v Tata Steel IJmuiden, kde se vedení rozhodlo pro vyhlášení vyšší moci. Díky nepodařené rekonstrukci z loňského roku je výroba na 50% kapacity před rekonstrukcí. Relokaci objednávek k jiným výrobcům podporuje i částečné oživení v automobilovém průmyslu.
Josef Sklenář, ALFUN a.s.