ALFUN a.s. se jako partner týmu CTU CarTech zúčastnil představení jubilejního monopostu FS.15. Studentskou formuli předvádí tým CTU CarTech z Fakulty strojní ČVUT v Praze každým rokem ve zdokonalené verzi. U letošní patnácté verze tomu nebylo jinak. Monopost FS.15 vycházel z modelu FS.14, který studenti kompletně zanalyzovali, a zaměřili se na komponenty, u kterých nabyli dojmu, že jdou vylepšit. Optimalizace se letošního modelu týkala především elektromotoru, aerodynamiky, monokoku (samonosná karoserie), nápravy a pohonného ústrojí vozidla. Kromě spalovacího motoru formuli FS.15 pohání dva elektromotory na přední nápravě o celkovém výkonu 11 kW s celkovým napětím systému 60 V, a s točivým momentem 180Nm. Z toho důvodu stále dominuje spalovací motor jako pohonná jednotka.
Soutěžní tým musí vždy předložit podrobnou dokumentaci k novinkám aktuální verze a absolvovat několik statických i dynamických soutěžních disciplín. Vrcholem soutěží jsou pak závody na okruhu. Tým CTU CarTech letos bude absolvovat 4 mezinárodní soutěže. A to v Nizozemsku, Rakousku, v domácí České Republice a nakonec finálním Chorvatskem. Přísná komise odborníků hodnotí řadu technických i ekonomických hledisek, z nichž nejdůležitější a zároveň nejlépe/nejvíce hodnoceným hlediskem je vytrvalost vozidla (endurance + fuel efficiency).
Nám nezbývá nic jiného, než za společnost Alfun a.s. studentům popřát hodně štěstí, a budeme se těšit na spolupráci v roce 2024.
Gabriel Mariaca, ALFUN a.s.
ALFUN a.s. se jako partner týmu CTU CarTech zúčastnil představení jubilejního monopostu FS.15. Studentskou formuli předvádí tým CTU CarTech z Fakulty strojní ČVUT v Praze každým rokem ve zdokonalené verzi. U letošní patnácté verze tomu nebylo jinak. Monopost FS.15 vycházel z modelu FS.14, který studenti kompletně zanalyzovali, a zaměřili se na komponenty, u kterých nabyli dojmu, že jdou vylepšit. Optimalizace se letošního modelu týkala především elektromotoru, aerodynamiky, monokoku (samonosná karoserie), nápravy a pohonného ústrojí vozidla. Kromě spalovacího motoru formuli FS.15 pohání dva elektromotory na přední nápravě o celkovém výkonu 11 kW s celkovým napětím systému 60 V, a s točivým momentem 180Nm. Z toho důvodu stále dominuje spalovací motor jako pohonná jednotka.
Soutěžní tým musí vždy předložit podrobnou dokumentaci k novinkám aktuální verze a absolvovat několik statických i dynamických soutěžních disciplín. Vrcholem soutěží jsou pak závody na okruhu. Tým CTU CarTech letos bude absolvovat 4 mezinárodní soutěže. A to v Nizozemsku, Rakousku, v domácí České Republice a nakonec finálním Chorvatskem. Přísná komise odborníků hodnotí řadu technických i ekonomických hledisek, z nichž nejdůležitější a zároveň nejlépe/nejvíce hodnoceným hlediskem je vytrvalost vozidla (endurance + fuel efficiency).
Nám nezbývá nic jiného, než za společnost Alfun a.s. studentům popřát hodně štěstí, a budeme se těšit na spolupráci v roce 2024.
Gabriel Mariaca, ALFUN a.s.