Alfun na představení patnáctého monopostu FS.15

ALFUN a.s. se jako partner týmu CTU CarTech zúčastnil představení jubilejního monopostu FS.15. Studentskou formuli předvádí tým CTU CarTech z Fakulty strojní ČVUT v Praze každým rokem ve zdokonalené verzi. U letošní patnácté verze tomu nebylo jinak. Monopost FS.15 vycházel z modelu FS.14, který studenti kompletně zanalyzovali, a zaměřili se na komponenty, u kterých nabyli dojmu, že jdou vylepšit. Optimalizace se letošního modelu týkala především elektromotoru, aerodynamiky, monokoku (samonosná karoserie), nápravy a pohonného ústrojí vozidla. Kromě spalovacího motoru formuli FS.15 pohání dva elektromotory na přední nápravě o celkovém výkonu 11 kW s celkovým napětím systému 60 V, a s točivým momentem 180Nm. Z toho důvodu stále dominuje spalovací motor jako pohonná jednotka. 

Soutěžní tým musí vždy předložit podrobnou dokumentaci k novinkám aktuální verze a absolvovat několik statických i dynamických soutěžních disciplín. Vrcholem soutěží jsou pak závody na okruhu. Tým CTU CarTech letos bude absolvovat 4 mezinárodní soutěže. A to v Nizozemsku, Rakousku, v domácí České Republice a nakonec finálním Chorvatskem. Přísná komise odborníků hodnotí řadu technických i ekonomických hledisek, z nichž nejdůležitější a zároveň nejlépe/nejvíce hodnoceným hlediskem je vytrvalost vozidla (endurance + fuel efficiency).

Nám nezbývá nic jiného, než za společnost Alfun a.s. studentům popřát hodně štěstí, a budeme se těšit na spolupráci v roce 2024.

Gabriel Mariaca, ALFUN a.s.

Alfun na představení patnáctého monopostu FS.15

ALFUN a.s. se jako partner týmu CTU CarTech zúčastnil představení jubilejního monopostu FS.15. Studentskou formuli předvádí tým CTU CarTech z Fakulty strojní ČVUT v Praze každým rokem ve zdokonalené verzi. U letošní patnácté verze tomu nebylo jinak. Monopost FS.15 vycházel z modelu FS.14, který studenti kompletně zanalyzovali, a zaměřili se na komponenty, u kterých nabyli dojmu, že jdou vylepšit. Optimalizace se letošního modelu týkala především elektromotoru, aerodynamiky, monokoku (samonosná karoserie), nápravy a pohonného ústrojí vozidla. Kromě spalovacího motoru formuli FS.15 pohání dva elektromotory na přední nápravě o celkovém výkonu 11 kW s celkovým napětím systému 60 V, a s točivým momentem 180Nm. Z toho důvodu stále dominuje spalovací motor jako pohonná jednotka. 

Soutěžní tým musí vždy předložit podrobnou dokumentaci k novinkám aktuální verze a absolvovat několik statických i dynamických soutěžních disciplín. Vrcholem soutěží jsou pak závody na okruhu. Tým CTU CarTech letos bude absolvovat 4 mezinárodní soutěže. A to v Nizozemsku, Rakousku, v domácí České Republice a nakonec finálním Chorvatskem. Přísná komise odborníků hodnotí řadu technických i ekonomických hledisek, z nichž nejdůležitější a zároveň nejlépe/nejvíce hodnoceným hlediskem je vytrvalost vozidla (endurance + fuel efficiency).

Nám nezbývá nic jiného, než za společnost Alfun a.s. studentům popřát hodně štěstí, a budeme se těšit na spolupráci v roce 2024.

Gabriel Mariaca, ALFUN a.s.