Po čipech dochází i hořčík. Čína drasticky omezila jeho dodávky

Zdroj: https://forbes.cz/po-cipech-dochazi-i-horcik-cina-drasticky-omezila-jeho-dodavky/

Po nedostatku čipů se evropský autoprůmysl potýká s další ránou. Čína postupně omezuje dodávky hořčíku, materiálu, který se používá pro výrobu hliníkových slitin, ze kterých se běžně vyrábí konstrukce automobilů. Na problém dnes upozornily Hospodářské noviny s odvoláním na Financial Times.

Podle deníku se očekává, že současné zásoby hořčíku v  celé Evropě budou vyčerpány během několika týdnů, nejpozději na konci listopadu 2021.

Hořčík a jeho slitiny, které automobilům pomáhají snížit celkovou hmotnost i redukovat vibrace, přitom nelze nijak nahradit. V případě výpadku dodávek tak hrozí kolaps ve výrobě. „Pokud se dodávky hořčíku zastaví, je tu možnost, že bude muset zastavit celý automobilový průmysl,“ uvedl pro Financial Times analytik banky Barclays, Amos Fletcher.

Podle Fletchera je nicméně pravděpodobné, že Čína z omezení výroby vycouvá a své továrny znovu otevře. Sama surovinu pro svůj průmysl potřebuje. „Je to však riziko, které stojí za to pečlivě sledovat,“ uzavřel analytik.

Po čipech dochází i hořčík. Čína drasticky omezila jeho dodávky

Zdroj: https://forbes.cz/po-cipech-dochazi-i-horcik-cina-drasticky-omezila-jeho-dodavky/

Po nedostatku čipů se evropský autoprůmysl potýká s další ránou. Čína postupně omezuje dodávky hořčíku, materiálu, který se používá pro výrobu hliníkových slitin, ze kterých se běžně vyrábí konstrukce automobilů. Na problém dnes upozornily Hospodářské noviny s odvoláním na Financial Times.

Podle deníku se očekává, že současné zásoby hořčíku v  celé Evropě budou vyčerpány během několika týdnů, nejpozději na konci listopadu 2021.

Hořčík a jeho slitiny, které automobilům pomáhají snížit celkovou hmotnost i redukovat vibrace, přitom nelze nijak nahradit. V případě výpadku dodávek tak hrozí kolaps ve výrobě. „Pokud se dodávky hořčíku zastaví, je tu možnost, že bude muset zastavit celý automobilový průmysl,“ uvedl pro Financial Times analytik banky Barclays, Amos Fletcher.

Podle Fletchera je nicméně pravděpodobné, že Čína z omezení výroby vycouvá a své továrny znovu otevře. Sama surovinu pro svůj průmysl potřebuje. „Je to však riziko, které stojí za to pečlivě sledovat,“ uzavřel analytik.